Pagina's

woensdag 11 juli 2012

Dag 16 (7-7-12)

Hallo allemaal,

Vandaag konden we lekker uitslapen, we hoefden pas om 9.00 uur bij het ontbijt te zijn. Hierna was er tijd om nog lekker te shoppen (de overige souvenirs te kopen die we nog niet hadden) en om rustig je koffer in te pakken voor de terugreis.

Om 12.00 uur moesten we allemaal uitchecken en de koffer beneden in de lobby zetten. Vervolgens was er nog tijd meer tijd om te shoppen en we moesten natuurlijk ook nog wat eten voor we begonnen aan onze lange terugreis.

Om 13.45 stonden we allemaal met ons koffer in de hand om naar de bus te lopen, die helaas niet in de straat van het hotel kon komen. We moesten dus even een stukje lopen. Na een uurtje met de bus gereden te hebben waren we op het vliegveld. Hier hebben we ingecheckt en onze bagage afgegeven. Het was nog even spannend omdat en voor 5 van ons geen ticket van Kuala Lumpur naar Frankfurt was geregeld. Gelukkig waren er toch nog tickets te regelen en konden we uiteindelijk door naar de douane en vervolgens boarden.

Na een vlucht van z’n drie uur waren we aangekomen in Kuala Lumpur. Hier hadden we twee en een half uur de tijd om rond te lopen en tax free te shoppen. Zelf heb ik onder andere de tropische tuin bewonderd, midden in het vliegveld, echt een aanrader voor als je er een keer komt. Ook hier op het vliegveld waren er twee spannende momenten voor twee van ons, ze waren hun fotocamera in het vliegtuig vergeten. Gelukkig hebben beide hun toestel terug gekregen met hulp van Carlijn.

Na drie kwartier extra te hebben gewacht omdat onze vlucht vertraging had. Konden we om 00.45 toch eindelijk weg vliegen richting Europa. Het was een prima vlucht waarin bijna iedereen wel lag te slapen om uit te rusten van een vermoeiende reis dag.

Rond 7.00 uur Nederlandse tijd kwamen we aan in Frankfurt. Nadat we onze koffers terug hadden gekregen zijn we naar het stations gedeelte gegaan om onze weg te vervolgen. Eerst een uur met de ICE en vervolgens van uit Köln een uur met een gewone Deutsche trein naar Aken. Hier kwamen we rond 11.00 uur aan. De ouders stonden al klaar op het perron.

Nu is er dan echt een eind gekomen aan de Vietnam reis 2012. Het was een onvergetelijke ervaring die we ons hele leven bij ons dragen.