Pagina's

woensdag 4 juli 2012

Dag 13 (4-7-12)

Hallootjes,

Vandaag moesten we om half 8 verzamelen voor het ontbijt op de 6e etage. Na het ontbijt trokken we lange kleding aan, omdat we naar het mausoleum van Ho Chi Minh gingen. Het mausoleum is het graf van Ho Chi Minh. Eenmaal daar moesten we in twee rijen naast elkaar gaan staan en zo richting het mausoleum lopen. We moesten daarbinnen ook muisstil zijn. Ik was er vorig jaar al geweest en het blijft raar om te zien dat hij er al zo lang ligt. Hij ligt er namelijk al sinds 1975. Vervolgens gingen we op het gigantische plein om het mausoleum heen staan om wat foto's te maken van de buitenkant. Daarna gingen we het presidentiƫle gele huis bekijken en ook de garage met de door HCM gebruikte auto's en zijn bescheiden knusse huisje. Alle gebouwen in Hanoi die van de overheid zijn, zijn geel geverfd. Na dit kregen we een ijsje en/of wat te drinken. Ook kregen we van de super lieve gids een kaart cadeau! Helaas gaattie morgen niet mee naar Ha Long Bay.
Na het mausoleum ging een deel naar de moeder van Dang Thuy Tram. Tram was een verpleegster in een veldziekenhuis tijdens de oorlog en daar hield ze een dagboek bij die uitgegeven is. Het lieve schattige oude dametje en de drie andere dochters verwelkomden ons met grote vreugde. Ze nam tijd om ons een herinnering te geven in de vorm van een handtekening en natuurlijk zijn we nog even op de foto gegaan. De andere helft ging met de andere reisgids mee. Het is echt een super leuke vrouw. We gingen even langs het oorlogsmuseum en vervolgens wandelde we door naar de Notre Dame Kathedraal van Hanoi. Daar heeft ze ons getrakteerd op Vietnamese thee. Onderweg naar het restaurant gingen we even langs House of Etude. Een super schattig Koreaans winkeltje met super schattige make-up.
Na Vietnamees gegeten te hebben, zijn we met de bus weer terug gegaan naar Little Hanoi dat het hoofdkwartier was van het spel dat we hebben gespeeld met meisjes van de Hanoi International School. Het was een gezellige middag met deze meiden. Britt, Lonneke, ik en twee Vietnamese meisjes waren de winnaars van het spel, maar iedereen kreeg een prijs. Na het spel zijn we gelopen naar het Hanoi Cinamatheque. Hier hebben we heerlijk gegeten (friet en biefstuk!!!!) en genoten van een suuuper mooie film. De film heet When The 10th Month Comes en ik raad hem echt aan. De reisleidster moest er van huilen, terwijl ze de film vaker heeft gezien al. Na de voorstelling hebben we nog vragen kunnen stellen aan de regisseur over de film. We hebben daar ook nog een drankje gedaan en vervolgens zijn we langs het Hoan Kiem Meer terug gelopen naar het hotel, maar onderweg hebben we spontaan nog meegedaan aan een dansles in het park bij het meer. Dit was echt super leuk. Ze dansten de macarena onder andere en de grote hit van Vengaboys, Boom Boom Boom Boom, kwam ook nog even langs en nu heb ik 'm in mijn hoofd. Ook kregen we vele vreemde blikken, omdat we als debielletjes over straat liepen, maar dit was wel heel erg leuk.

Al met al was het een zeer geslaagde dag!

Yen

1. Wat een goed, gevarieerd en vol programma. Helaas nog maar enkele dagen. Voor straks een veilige terugreis. Groetjes Karin Saris

1. Hallo Yen, Ik begrijp dat jij nog wat langer blijft om familie te bezoeken. We hopen dat je nog een hele fijne tijd hebt in Vietnam en bedankt voor je bijdrage. Super!
      Voor jullie allemaal zit het er weer bijna op. Wat een geweldige reis was dit toch. Jullie verhalen zijn zo leuk om te lezen. Elke dag even achter de computer kruipen en kijken wat er nu weer allemaal gebeurd is. De foto's zijn ook zo leuk. Voor jullie allemaal een goede terugreis zeer binnenkort en voor de blijvers nog een fijne tijd!! Een dikke knuffel voor Lonneke en tot gauw!
      Vlieg en trein ze!! Groetjes, familie Zijlstra en oma Lenie, grandpa Ger and grandma Nancy

Verwijderen
  2. Hallo Vietnam gangers,
    Wat hebben jullie veel gezien! De tijd is voorbij gevlogen.
    Ik hoop jullie het komend schooljaar in goede gezondheid weer te zien.
    Annelies,ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen.
    Goede reis.
    Marjo Nuyens

3. Leuk om jullie verhalen te lezen! Geeft mij ook weer leuke ideeƫn die ik wil gaan ondernemen. Groetjes